Body mass index Question

Discussion in 'Lipotrim Forum' started by danmc, 31 May 2008 Social URL.

  1. danmc

    danmc Member

    Posts:
    48
    Likes Received:
    0
    Just wondering if anybody else uses their own electronic bmi scales & finds a big difference between the chemists calculations & your own?.
    On the chemists chart I show as 28.4. But on my own scales and 2 of my friends more expensive scales I show as just under 20 averaging 19.4 over the last week?.
     
  2. Avatar

    MiniMins.com Matched Content

  3. Porgeous

    Porgeous Chilling

    Posts:
    7,066
    Likes Received:
    473
    Start Weight:
    14st1lb
    Current Weight:
    8st10lb
    Lost(%):
    5st5lb(38.07%)
    Diet:
    CD SS
    Not sure but I don't think scales measure your BMI, they measure body fat percentage which is different. I could be wrong though. My BMI is 23 but my body fat percentage is 25%.

    Gx
     
  4. Sara4

    Sara4 Gold Member

    Posts:
    1,649
    Likes Received:
    18
    Start Weight:
    15st6lb
    Current Weight:
    15st6lb
    Goal Weight:
    11st0lb
    Lost(%):
    0st0lb(0%)
    Diet:
    Lipotrim
    Well if you are about 8 foot tall then your scales is right otherwise the chemists sounds the right one!
     
  5. danmc

    danmc Member

    Posts:
    48
    Likes Received:
    0
    I'm not sure gutted I lost the manual for it now. You do have to enter your height thats why I presumed it was my Bmi?.
     
  6. nictastic

    nictastic Says it as it is!!!

    Posts:
    4,948
    Likes Received:
    3
    Current Weight:
    8st11lb
    Goal Weight:
    8st11lb
    Diet:
    LT / CD
    yeah def the chemist ...those scales your friends have measure fat in my opinion
     
  7. 2hourglass

    2hourglass Silver Member

    Posts:
    1,186
    Likes Received:
    0
    Diet:
    Lipotrim

    LOL !!! I was going to say something similar - you have to use the chemist scales only otherwise you'll just get into a terrible tizz :cool:
     
  8. danmc

    danmc Member

    Posts:
    48
    Likes Received:
    0
    Thats what I thought at first I'm only 5ft 5". But then when it was the same on three different makes of scales?. I didn't know what to think:confused:
     
  9. Porgeous

    Porgeous Chilling

    Posts:
    7,066
    Likes Received:
    473
    Start Weight:
    14st1lb
    Current Weight:
    8st10lb
    Lost(%):
    5st5lb(38.07%)
    Diet:
    CD SS
    Yeah sounds the same as mine and it is body fat percentage, that is usually what scales measure. BMI is just a standard calculation of weight v height.

    Gx
     
  10. fattothin

    fattothin Gold Member

    Posts:
    5,123
    Likes Received:
    45
    Diet:
    Lipotrim 1st time
  11. thefutureisbright

    thefutureisbright Banned

    Posts:
    2,590
    Likes Received:
    13
    Start Weight:
    11st4lb
    Goal Weight:
    8st4lb
    If you want to calculate your bmi there are loads of online calculators, you simply enter your height and weight and it will tell you what your BMI is... try this one....

    BMI - Body Mass Index: Adult BMI Calculator: English | DNPAO | CDC

    I would def bet that the scales are measuring your body fat % - are u male? Cos 20% body fat is very little for a woman!!!!

    Julz
    xox
     
  12. danmc

    danmc Member

    Posts:
    48
    Likes Received:
    0
    Yep Body fat percentage of 19% lol.
    Sorry:eek:
     
  13. thefutureisbright

    thefutureisbright Banned

    Posts:
    2,590
    Likes Received:
    13
    Start Weight:
    11st4lb
    Goal Weight:
    8st4lb
    wow

    Pretty cool - never knew those other systems even existed!!

    julz
    x
     
  14. nictastic

    nictastic Says it as it is!!!

    Posts:
    4,948
    Likes Received:
    3
    Current Weight:
    8st11lb
    Goal Weight:
    8st11lb
    Diet:
    LT / CD
    No they normal measure fat hun ...mine do the same height, age,sex weight etcc
     
  15. TracyJ

    TracyJ Gold Member

    Posts:
    4,793
    Likes Received:
    20
    Diet:
    Lipotrim
    Thanks Gaz!! Those tools said i need to be 15lb less to be ideal!! Buggar lol xx
     
  16. fattothin

    fattothin Gold Member

    Posts:
    5,123
    Likes Received:
    45
    Diet:
    Lipotrim 1st time
    lol xxx it gives me 160 to 170lb tolerance
     
  17. TracyJ

    TracyJ Gold Member

    Posts:
    4,793
    Likes Received:
    20
    Diet:
    Lipotrim
    Lol xx
     
  18. Avatar

    MiniMins.com Advert

  19. danmc

    danmc Member

    Posts:
    48
    Likes Received:
    0
    Cheered me up tbh Said I only need to lose 7lbs to be in (just) The average bracket:D
     
  20. TracyJ

    TracyJ Gold Member

    Posts:
    4,793
    Likes Received:
    20
    Diet:
    Lipotrim
    Lol thats good hun, glad it worked for you lol xx
     
  21. fattothin

    fattothin Gold Member

    Posts:
    5,123
    Likes Received:
    45
    Diet:
    Lipotrim 1st time
    Fatty Trace Id get on LT if I was you lmao xxxx
     
  22. TracyJ

    TracyJ Gold Member

    Posts:
    4,793
    Likes Received:
    20
    Diet:
    Lipotrim
    :eek::(:D xx
     
Popular Forums
  1. MiniMins.com is a weight loss support community helping each other on their weight loss journey. We have a multitude of forums, from Slimming World and Exante, to Success Stories. Click the logo at the top right to return to the forum home page at any time.
Loading...