Eating all you points.... should you? Shouldnt you?

Discussion in 'Weight Watchers - Discover Plan' started by Starlight, 22 June 2008 Social URL.

  1. Starlight

    Starlight Gold Member

    Posts:
    37,910
    Likes Received:
    1,128
    Diet:
    Weight Watchers
    WW is such a different diet to a lot, well most others, NOTHING is offlimits to us be it chocolate, take away, crisps or whatever - so long as its pointed and within your limits.

    Sometimes, ok a lot of the times, its hard to get your head round the fact that eating that bar of chocolate ISNT going to ruin your weeks wi results, and eating that bag of crisps or having that takeaway is fine. I think most of us still have a mindset that 'bad' food is a no no and feel guilty.

    The other thing Ive noticed more and more is people almost being scared to use their points, theres a common misconception that the less you eat the more weight you lose. Yes to a degree thats true, but like most diets, WW is carefully planned and structured and your points allowance is set for a reason. Whatever your points allowance is you HAVE to have them. You can bank NO MORE than 4 a day, but if you do bank them, theyre meant to be used by the end of the week. Eating way under your points, tempting though it can be at times, is totally counter productive. It WONT speed your weight loss up, in fact itll slow it down.

    Resist the urge to cut back your points, have that extra bar of chocolate, or sandwich or what ever itll take to get your points up to where they should be.

    Remember the beauty of WW is being able to eat what you want, when you want - enjoy it :)


    Hmmm that wasnt meant to sound like a lecture :eek:
     
  2. Avatar

    MiniMins.com Matched Content

  3. Bananas

    Bananas Gold Member

    Posts:
    2,468
    Likes Received:
    21
    Start Weight:
    11st2lb
    Current Weight:
    11st2lb
    Goal Weight:
    8st7lb
    Lost(%):
    0st0lb(0%)
    Diet:
    Slim & Save
  4. LoveIt

    LoveIt Me on the right! x

    Posts:
    305
    Likes Received:
    1
    Diet:
    Weight Watchers... woop woop
    Yep I totally agree!
    The best thing about WW is that you can carry it on afterwards - it's not some fad diet that you stop as soon as you get to goal - it's realistic to follow forever!!
    I lost 2st when I was 15 and kept it off untill I was 18 and found alcohol and take aways at uni! :) So I know its easy to maintain too - well as easy as maintaining your weight goes!!
    I never have problems eating all my points - mainly because of my lard arse portions I eat but hopefully it'll work for me again - we'll see on my Wednesday WI!

    **PS - sorry for babbling on and turning everyone's threads into all about ME ME ME! :) I could have just said yep I totally agree! Hehe! Will try not to babble so much in future threads - here I go again....**

    I love WW! x
     
    Mini likes this.
  5. Taffy Girl

    Taffy Girl Full Member

    Posts:
    303
    Likes Received:
    0
    Start Weight:
    13st6.5lb
    Current Weight:
    12st12.5lb
    Goal Weight:
    11st0lb
    Lost(%):
    0st8lb(4.24%)
    Diet:
    Dukan
    Thanks for the "lecture":giggle: Sandy - its just what I needed.

    Its not that I'm scared to eat them I just save a few for an evening snack and end up falling asleep before Ive had my munchies.

    I'm determined to eat all 21 of my points today. Only another 6 to go!!!
     
  6. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    Hmmmmm after reading that I might eat some choc in a bit as today so far I've had 13 of my 19. I keep thinking - but I am full - I dont actually want anymore and my head does keep saying - u'll have gained tomorrow!!!

    In terms of banking - could I save the 4 a day during mon-fri to spend on vodka on sat night???? hehehehehehehe!!! :sign0151:
     
  7. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    Sounds like a plan! Lol! And exactly why ww is so great, because joking aside, you really could do that and have a drunken night out - guilt free!

    My personal downfall is pizza :eek: so if I managed to save 4pts a day then they would almost definitely be used on pizza at the weekend :D
     
  8. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    Oh I love Pizza...... Domino's Pepperoni Passion - Oh god, I am dribbling......

    Have a night out sat planned so think I am gonna save as many as possible so I can get wasted...oooops, I mean, er have the odd wine spritzer on sat night :)
     
  9. Starlight

    Starlight Gold Member

    Posts:
    37,910
    Likes Received:
    1,128
    Diet:
    Weight Watchers
    Theres no harm at all in saving 4 a day between now and then, just dont save more than that and be sure use them up before the end of your week ;)
     
  10. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    Yey!....another Pepperonni Passion lover! I'm not alone then, haha. Problem is, I usually eat half a large one...with 3 garlic and herb dibs!! (and half a portion of chicken strippers....and half a portion of garlic bread...and half a portion of waffles, hahaha...hmm, can't think why I'm now obese can you!? Lol).
     
  11. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    Ur ok - I've been known to eat the entire large size....alone with 6 dips! No joke!!! Woooooooooooo!
     
  12. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    Hahaha, me and you are really gonna get on, lol!!
     
  13. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    Yep - nothing better than a massive Domino's - they rule - although have u seen the fat that is on the bottom of the box when finished!!! I have eaten my boyf under the table in a Domino's eat off - prob why I am now overweight.....hmmmmmm :)
     
  14. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    Lol, I always eat more than my OH too, if there's some left then I just have to keep eating until it's gone - even when it means I'm so stuffed I can't move afterwards, haha! They are fatty, but they are sooooooooooooooo worth it :)
     
  15. Starlight

    Starlight Gold Member

    Posts:
    37,910
    Likes Received:
    1,128
    Diet:
    Weight Watchers
  16. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    He he he - Oh we do love Domino's.... he he he sorry - we should stick to the chat at hand..... x
     
  17. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    Oops - sorry - we did divert slightly didn't we :eek:
     
  18. Avatar

    MiniMins.com Advert

  19. Starlight

    Starlight Gold Member

    Posts:
    37,910
    Likes Received:
    1,128
    Diet:
    Weight Watchers
  20. Loulabella

    Loulabella Gonna be skinny!

    Posts:
    2,042
    Likes Received:
    61
    Start Weight:
    12st3lb
    Current Weight:
    9st6lb
    Goal Weight:
    9st0lb
    Lost(%):
    2st11lb(22.81%)
    Diet:
    Weight Watchers
    Ok, Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's Domino's
     
  21. Marie_D

    Marie_D Gold Member

    Posts:
    4,002
    Likes Received:
    87
    :drool::drool::drool::drool::drool::drool::drool::drool::drool::drool::drool:

    [​IMG]

    :giggle::giggle::giggle::giggle:
     
  22. Starlight

    Starlight Gold Member

    Posts:
    37,910
    Likes Received:
    1,128
    Diet:
    Weight Watchers
Popular Forums
  1. MiniMins.com is a weight loss support community helping each other on their weight loss journey. We have a multitude of forums, from Slimming World and Exante, to Success Stories. Click the logo at the top right to return to the forum home page at any time.
Loading...